zondag 22 december 2013

50 Books - Vraag 50

We zijn aan het einde gekomen van de vijftig vragen die Petepel ons voorgeschoteld heeft. 50 weken lang kregen we elke week een aan boeken gerelateerde vraag onder ogen waar wij het antwoord op mochten geven. Deze week de laatste vraag uit de #50Books-challenge. En hoe kan dat beter dan door te kijken of iemand het stokje wil overnemen?
Ik zelf zal echter dit stokje niet overnemen. Ik ben delen van volgend jaar weg en zal op die momenten ook geen tijd hebben om daarover door te gaan. Stoppen met bloggen doe ik weliswaar niet - mijn vakanties en andere zaken komen sowieso wel weer langs, maar nu heb ik eerst genoeg geblogd over boeken.
Maar dan nu, zonder enige aarzeling, de vijftigste en laatste vraag van de serie.

Welke vraag zou je zelf als eerste stellen mocht je het stokje van #50books overnemen?

In alle vragen die dit jaar zijn langsgekomen heb ik wel het één en ander gemist, maar ben ik vooral vragen tegen gekomen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. En dat is natuurlijk het mooie van zo'n serie: vragen beantwoorden die je eigenlijk nooit zelf tegen zou komen.
Toch ben ik wel benieuwd welke genres de meesten van de lezers allemaal lezen. Wat hun favoriete genre is en waarom. Welke hoofdpersoon uit welk boek je het meeste doet denken aan jezelf. En welke je het liefst zelf zou willen zijn. Waarom je de boeken induikt, is dat voor ontspanning of om te ontsnappen aan de dagelijkse gang van zaken?

Genoeg vragen die mij te binnen schieten als het hierom gaat. Toch zal de eerste vraag direct een pakkende vraag moeten zijn, één die je direct goed aan het denken zet. Een vraag die alle lezers met elkaar kunnen uitwisselen, zodat er daar weer discussies uit kunnen ontstaan. En dan is het mooi als je direct een vraag hebt die de kern van de zaak te pakken neemt. Een eigen mening, zeker die over je favoriete boek. En dan heb je dus direct ook de startvraag:

Wat is jouw favoriete boek en - bovenal - waarom juist deze?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten