zondag 9 juni 2013

50 Books - Vraag 22

De tweeëntwintigste vraag van de uitdaging waar Petepel ons voor uitnodigt. Lees de eerdere bijdragen hier.

In hoeverre heb je moeite met boeken waarin iemand vertelt over zijn eerder gepleegde overtredingen?

Ik lees eigenlijk weinig autobiografische boeken. Geen verhalen over hoe de persoon dat heeft gedaan en daar al dan niet spijt over heeft. Geen boeken waarop de vraag zou kunnen slaan. Ik ben een echte non-fictie lezer.
Ik heb echter wel eens een boek over het leven van een Mossad-agente gelezen. Ik weet niet of dat allemaal de realiteit was, of het haar belevingen waren. Het was een boek over de represailles van wat er tijdens de Olympische Spelen in München gebeurd was. En bij dat boek stond ik niet stil over wat er gebeurde, ik werd ademloos in de wraak meegezogen. Zelfs zoveel dat ik zelfs min of meer kan zeggen dat ik achter de counteracties sta. Niet dat ik het zelf zou doen...

Om terug te komen op de vraag: Weinig moeite dus. Maar wat niet is zou nog best eens kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten