zondag 28 april 2013

50 Books - Vraag 16

En de reis door de boeken gaat verder met de vragen die Petepel ons stelt. Vandaag de zestiende vraag in de reeks - eerdere bijdragen van mij kan je vinden tussen de labels '50Books'.

Welk boek kreeg je bijna niet uitgelezen omdat het je de stuipen op het lijf joeg?

Het gebeurt me bijna nooit dat ik een boek niet uitlees. Fictie of non-fictie, grappig of spannend: een boek leg ik niet zo maar weg. Het verhaal moet me al dusdanig van de wijs brengen (lees: saai zijn) dat ik het wegleg zoals bijvoorbeeld bij 'The Idiot' van Dostoyevsky.
Ik weet nog dat ik - toen ik jonger was en nog op de basisschool zat - de boeken uit de 'Kippenvel'-reeks met veel plezier gelezen heb. Dat waren allemaal horrorverhalen voor kinderen, die soms ook razend eng waren. Toch las ik ze wel uit.
En ja, misschien heb ik daarna een keer vaker onder het bed gekeken, deed de lampen in alle kamers aan voordat ik naar binnen stapte en verzekerde me ervan dat er echt water uit de kraan kwam voordat ik het dronk, ik las de boeken wel uit.

Ik kan dus kort zijn qua antwoord op deze vraag - ook al wijd ik wel wat uit hierboven. Geen enkel boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten