zondag 17 februari 2013

50 Books - Vraag 6

Begin dit jaar begon Petepel zijn '#50BooksChallenge' die ik volg en beantwoord. Ook jij kan meedoen; schrijf gewoon jouw antwoord op de vraag!
Vandaag de zesde vraag:

Ben jij een muzieklezer?

Zoals ik ook al eerder schreef luister ik veel muziek. Er is altijd wel ergens muziek te horen en daar luister ik naar. Niet alleen muziek van de radio's - cd's en dvd's meegeteld - maar ook het vrolijke fluiten van vogels en het verkeerslawaai tel ik mee. Muziek is immers overal om ons heen: je moet het enkel opmerken (kijk bijvoorbeeld de film 'August Rush' eens)

Ook tijdens het lezen hoor ik allerlei zaken om me heen. Soms zet ik zelfs bijpassende muziek op, zodat mijn idee van het lezen versterkt wordt, een extra zintuig wordt aangezet. Zo had ik de filmmuziek van de 'LotR'-trilogie op bij het herlezen van de boeken van Tolkien en arrangeer ik wel vaker zulke bijpassende muziek.

Toch lees ik zelden iets over muziek. Geen muziekboeken, geen boeken vol bladmuziek... nee, muziek is iets wat ik veelal moet horen voordat ik het kan beleven. Vandaar dus ook de desinteresse voor muziekboeken.


Alhoewel, daar kan ik een kanttekening bij maken. Ik ben een anderhalf jaar geleden begonnen met het spelen van de ukelele en daarvoor gebruik ik wel een notenboek. Maar om eerlijk te zijn speel ik liever op youtube met iemand mee... Dat is veel makkelijker.

En jij?

1 opmerking:

  1. ik bespeel geen instrument mijn dochters zijn op muziekles voor de piano

    BeantwoordenVerwijderen