zondag 10 februari 2013

50 Books - Vraag 5

De vijfde vraag alweer in de uitdaging. Een nieuwe vraag, een nieuw antwoord. Wat brengt Petepel ons deze maal?

Welk boek lees je op dit moment?

Je zou denken dat dit een simpel antwoord zou krijgen. Geen gedoe, men leest immers maar één boek tegelijk? Nu is dat bij mij toch wel eens wat anders: slechts zelden lees ik slechts een enkel boek. Momenteel zijn het er drie - of eigenlijk zelfs vier, maar dat laatste boek is een boek waar ik moeilijk doorheen kom.

Om maar eens te noemen: Afgelopen week is het boek "Les Misèrables" van Victor Hugo uitgelezen en ben ik begonnen in "The Host" van Stephany Meyer. Dat is het boek wat ik voor mijn plezier lees.
Daarnaast lees ik - af en toe - een hoofdstukje uit "Metamorphoses" van Ovid, de Romeinse mytheverzamelaar. Dat doe ik dan vooral omdat de Griekse (en dus ook Romeinse) Mythologie me dusdanig interesseert dat ik er in blijf lezen. (tevens stukje reclame: in de voorjaarsvakantie zullen weer enkele mythes hier voorbijkomen! Houd het in de gaten!)

Voor de klas - ik blijf immers een leerkracht - lees ik op twee scholen het boek "Stijn, uitvinder" van René van der Velde voor. Een leuk en grappig boek, dat ik in mijn reizen naar de verschillende scholen waar in inval ook steeds bij me heb. En ook ik geniet van die verhalen.
Ten slotte ook nog het boek "Oorlog en Vrede" van Tolstoj, waar ik nog steeds door heen worstel.

Tja, dit is nu de opsomming van nu. Wat volgende week op mijn lijstje is dat weet ik niet, sterker nog: het zou me niets verbazen als in ieder geval twee van de vier boeken ineens veranderen!

Wat lees jij momenteel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten