zondag 20 januari 2013

50 Books - Vraag 2

Vorige week de eerste vraag naar aanleiding van de 50 Books- Challenge van Petepel, nu de tweede vraag die we evengoed beantwoorden. De vraag luidt als volgt:

Welk boek krijg je maar niet uitgelezen, hoe vaak je er ook aan begint?

Alhoewel er weinig boeken zijn waar ik bewust voor kies en daarna niet uitlees, is er wel een. Een boek waarvan ik al menige keer in begonnen ben, maar niet verder lees na een paar zinnen.
Ik heb 'In de Ban van de Ring' van Tolkien helemaal uitgelezen en stoorde me maar een beetje aan de langdradige uitweidingen die hij gebruikte. Alice in Wonderland heb ik uitgelezen, ondanks het oude taalgebruik. Of een boek in het Nederlands of in het Engels is, mij maakt het niet uit.

Toch is het boek 'Oorlog en Vrede' van Leo Tolstoj een boek dat mij niet kan bekoren. De uitgebreide omhaal van woorden en de oude stijl tezamen zijn niet aan mij besteed. Waar ik normaal gesproken best geniet van lezen, bij dit boek wordt het geheel weggehaald. Ik doe nog liever niets dan dit lezen, zo lijkt het.

Misschien dat ik vanavond het boek nog eens pak...

Welk boek krijg jij niet uitgelezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten