woensdag 22 augustus 2012

The Start of a New Age...

China, dag 1&2,
Zondag&maandag

Daar waar ik zondagochtend de trein instapte, zondagmiddag het vliegtuig indook en zondag- op maandagnacht het tweede vliegtuig in huppelde, ben ik nu gearriveerd op mijn eerste bestemming: Beijing.

Over de vlucht kan ik simpel zijn. Stilzitten is niet mijn grootste hobby. E om dan tien uur en drie uur (weliswaar beiden naar boven afgerond) in een stoel in een vliegtuig te zitten... Gelukkig was er afleiding in de vorm van een boek, muziek en films. 

In het tweede deel van de 'Game of Thrones' serie gaat het verhaal verder waar het eerste deel stopte en gelukkig heb ik dat boek mee. Ook de traditionele Imelda May vergezelde me weer op de reis, haar muziek geeft een extra boost aan het vliegen, in mijn geval dan.
Verder heb ik qua films een drietal gezien, evenals enkele afleveringen van enkele serie's. Waar ik bijvoorbeeld van plan was om zaterdag de film 'Hunger Games' te kopen en te kijken, hoefde dat niet, want deze heb ik gewoon gekeken in het vliegtuig. Ook 'Iron Man' en 'The Avengers' kwamen langs. Mooie tijdsvulling.

Over het eten hoef ik niets te zeggen; iedereen die in een vliegtuig gezeten heeft weet hoe dat smaakt. Wel hadden ze vanille ijs na, dat heb ik nog niet eerder gezien. Mijn nieuwe koptelefoon was geweldig! 
Voor diegenen die dit niet weten, ik heb voor de vakantie een geluidswerende koptelefoon gekocht omdat het lawaai van het vliegtuig mijn hoofdpijn nog al wel eens wilde opschroeven naar epische proporties.
Nu we het toch over episch hebben, ik heb nog een film gezien... 'Wrath of the Titans'. Nu voel ik me echt geroepen om mijn "dummies"-collectie uit te breiden met verhalen over onder andere Cronos en Atlas. (zie trefwoord dummies aan de rechterzijde van de pagina)

Om iets voor zes, plaatselijke tijd, dus zes uur eerder dan in Nederland, landde het vliegtuig in Hong Kong, mijn aansluiting vertrok om iets over negen naar Beijing. Daar landde ik rond een uur, dus zeven uur 's ochtends in Nederland.

Momenteel zit ik in de lobby van het hotel. Straks nog wat eten in de stad en daarna het bedje induiken. Een 'dag' van zesendertig uur lijkt mij genoeg.

--- 

Toch stiekem even gekeken op het internet, alwaar ik merk dat ik zelf, vanuit China, niet op Blogger (mijn blog) Twitter en Facebook kan komen. Vandaar ook dar deze blog een dag te laat is, want gelukkig wil mijn zus het wel online zetten. Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten